HF-Merker
C-49 Leksehjelp
1
Være ferdig med 8. klasse.
2
Les historien om Filip som veileder den etiopiske hoffmannen i Apostlenes Gjerninger 8:26-40.
3
Beskriv de sosiale forholdene som gjør det vanskeligere for vanskeligstilte barn å oppnå grunnleggende lese- og matteferdigheter på barneskolen.
4
Forklar hovedtypene av samfunnsbaserte veliedningsprogram/leksehjelpsprogram:
- På skolen, veiledning på tvers av aldersgrupper
- Etter-eller helgeprogram
- Leksehjelpsenter
5
Forklar forskjellen mellom en-til-en-veiledning og smågruppeklasser, og oppgi fordeler og ulemper ved hver tilnærming.
6
Lag ei liste over de grunnleggende funksjonene som er inkludert i stillingsbeskrivelsen til en frivillig veileder i et samfunnsbasert veiledningsprogram/leksehjelpsprogram.
7
Beskriv ressursene eller verktøyene som en frivillig veileder bruker til leksehjelp.
8
Gjennomfør minst fem veiledningssamtaler/leksehjelptimer med et yngre barn.